23 aug - aldrig mer

Jag ska aldrig mer låta tvätten ligga i en vecka. För idag var den värsta tvätt dagen i mitt liv! Inte nog med att man var barnvakt till två spraliga hundar, man skulle försöka tvätta samtidigt. Och varje gång jag sprang ner till tvättstugan blev den ena hunden sur och skulle protestera för att jag inte tog med henne ut. Så; Första gången jag kom in igen var hela mammas säng full med kiss. Jag blev skogstokig eftersom jag verkligen hade tillräckligt med tvätt (tre överfulla ikeapåsar) så jag sprang ut med henne men då var hon verkligen inte kissnödig.. Okej, fortsätter tvättandet kommer in igen och då har hon kissat på golvet (och tro mig det här låter mycket simplare och roligare än vad det igentligen var) så jag fick ett raseri utbrott och visste inte vart jag skulle ta vägen. Vid det här laget började jag förstå att hon protesterade. Bappi kom förbi för att hjälpa mig, och när vi gick ner till tvättstugan för att sedan komma in en tredje gång såg jag spår av papper i hela hallen och då hade hon bitit sönder en hel rulle med hushållspapper. Haha det är ju bara något man kan skratta åt efteråt? Men jag är verkligen inte redo att skratta åt det än haha. Det var så mycket tvätt att jag till och med fick boka en till tvättstuga (i smyg eftersom man bara får boka en) så det blev 7 maskiner allt som allt. Otroligt ellerhur? Men men.. Vad ska ni göra ikväll? Jag ska bara vara hemma, laga mat, kolla på tv och vila. Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0