29 aug - höst nu

Det är två dagar kvar av augusti och jag tycker inte den här månaden har varit så varm så nu är det höst. Om två dagar kommer mamma hem, mysigt. Jag är sjuk och det är tråkigt. Så det blev ingen skola för mig idag heller. Men det är iaf fredag så lite myspys vill jag ha. Tänkte göra egna biffar idag med stekt potatis och en jätte god sallad. Och när mamma kommer hem ville hon inte ha något stort att äta så jag tänkte göra löksoppa. Har så mycket lök hemma så det blir bra. Men vem bryr sig om vad jag ska äta? haha! Det är såhär att jag hoppas verkligen att Barack Obama vinner valet! Han är så grymt bra. Men ibland så kommer jag på mig själv; varför bryr jag mig så mycket om valet och vad får jag ut av att han är så bra och hit och dit? Varför får jag det att låta som att Obama ska bli president till sverige eller något nära överhuvudtaget? Jo, för att USA har otroligt stor påverkan på världen. Kriget i irak påverkar oss alla, allt som usa gör bara påverkar det mesta utav denna värld. Det är ett maktland vare sig man vill det eller inte. Dock är man lite skeptisk, han är otroligt bra men det är många presidenter som har ljugit bara för att få makt. Nu vill jag inte tro det om Obama men titta på Bush.... säger inget så har jag ingenting sagt. Sen blir man lite orolig också eftersom alla som har varit för bra för att vara sanna har blivit mördade eller dött av något slag. Varför? Martin luther king, Kennedy, olof palme m.m. Man förlorar hoppet. Obama är bra och jag hoppas att han vinner, vilket är ganska troligt eftersom han har 34 av 52 stater vunna. Jaja, jag är faktiskt inte såå duktig på politik så det är bäst om jag slutar prata nu :) Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0